Anwsers

Här kommer frågorna och svaren från frågestunden. Bättre sent än aldrig. 



HEJSAN! Tror du att du alltid kommer hålla på med stylistjobben? Vilka jobb hade du innan? Jätte bra blogg!7

 

Svar: Hej Sofia och tack. Jag älskar att jobba med styling. Det är verkligen något jag brinner för. Så jag vill hoppas att det är något jag kommer att fortsätta med. Innan jag flyttade till Stockholm jobbade jag i en matbutik. Sen har jag även jobbat med smycken och i klädaffär.

 

 

 

Ååååå va kul med en frågestund:D Har en del frågor ang om ditt hår.
1.Färgar du håret i någon speciell blondfärg? (ser riktigt naturligt ut)
2.Har du använt löshår någon gång? Vart köpte du det i så fall?
3. Hur många gånger har du färgat håret?

 

Svar: Hej Hanna. Jag som inte har varit hos en frisör på säkert 6-7 år har lärt mig väldigt mycket av att färga hemma. (1) Jag brukar använda mood's hårfärgs serie (extrablonda slingor + ljusbrun). Budget förpackning som jag tycker sliter minst på håret. Tror att jag får det så naturligt för att jag blonderar först och sedan gör bruna slingor efter.(2) Jag hade faktiskt löshår i clips form för en väldans massa år sedan. Köpt på happy hair. Nu har jag faktiskt helt otippat vunnit löshår på tradera. Det är ett tips om man vill komma billigt undan utan att behöva ångra sig.(3) Hahah menar du sammanlagt? Jag har färgat håret så mycket i mitt liv. Har varit askblond, platina, svart, mörkbrun, ljusbrun, rödtott, koppar och nu naturligare blond. Antal färgningar har jag tyvärr inte bokfört.

 

 

 

Hur fick du jobbet på bikbok?
har du alltid tyckt mode varit kul?
tjänar man bra som stylist? kan man liksom spara undan mycket varje månad?
Puss & Kram

 

Svar: Hej Bella. Jag gjorde som man ska göra. Skrev ihop ett Cv + personligt brev, gick dit med det och presenterade mig. Efter några veckor fick jag komma på intervjuv. Jag har nog varit intresserad av mode väldigt länge. Men det blomstrade inte förrens för ca 4 år sedan då jag kände att jag äntligen hade hittat vem jag var stilmässigt. Det var då jag kunde börja fokussera på allt som hände runt omkring. Är man etablerad stylist kan man nog tjäna en hacka. Det beror nog på vilket område man jobbar också. Det beror lite på om man vill jobba med tv eller tidningar. Arvodet varierar lite där emellan. Det handlar mycket om att få jobben. När man frilansar som jag gör kommer inte jobben av sig själv precis. Det tar ett tag innan man har skaffat sig kontakter. Som i alla andra jobb så baseras jobben ofta på erfarenhet. Så är det också när det kommer till frilans.

 

 

 

Hur stor garderob har du? eller har du flera? du har så sjukt mycket (grymt snygga) kläder att jag inte förstår hur du får plats med allt!
Berätta mer om din bf, får man se bild, höra hur ni möttes, hur länge ni varit tillsammans osv?
Hur var stylistlinjen? vad fick ni göra/lära er?
Tjänar du något på din blogg?

 

Svar: Hej E! Ja du jag har en väldigt liten garderob i förhållande till hur mycket kläder jag har. Ska försöka att ta en bild snart så ska du få se. Kläder ligger staplade i högar. Pust! En Carrie garderob i Sex and the city skulle inte sitta fel. Min b-friend heter Joshua och vi träffades förra sommaren genom gemensamma vänner. Han är världens finaste! Men vill helst inte lägga ut en bild på honom bara så där. Det kommer när det kommer. Stylistutbildningen var det bästa jag har gjort. Helene Falk är världens bästa lärare. Vi fick lära oss precis allt man borde veta när det kommer till styling. Och det är en hel del. Så jag får återkomma till de. Får inte in ett öre på bloggen. Klart att det hade varit trevligt. Men det är inget jag har ont av. Med tanke på att jag tycker att det är kul att blogga.

 

 

 

Tror du att du alltid kommer bo i Stockholm? Väldigt unik blogg har du, fortsätt med det.


Svar: Tråkigt att du var anonym. Tack i alla fall! Jag är en sådan människa som nästan aldrig är nöjd. Stockholm är en storstad men en väldigt liten sådan. Kan se mig i en större stad som till London, Paris eller New York.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0